Job Zomerplaag: Met Erasmus in mijn rugzak

zaterdag 27 okt 2018, 14:00 - 14:45
Meld je hier aan voor de lezing! Voeg toe aan agenda

Job Zomerplaag reisde Europa door in de voetsporen van filosoof Erasmus voor Erasmus Magazine. In deze lezing vertelt hij alles over zijn belevenissen tijdens deze indrukwekkende reis.

550 jaar na de geboorte van Desiderius Erasmus reisde student Job Zomerplaag (21) in de voetsporen van deze filosoof door Europa. Hij bezocht twaalf steden waarin Erasmus leefde en ging op zoek naar zijn nalatenschap. Daarvoor sprak hij o.a. met leeftijdsgenoten, professoren, Afrikaanse migranten, de voorzitter van de jongerentak van het Franse Front National en de geestelijk moeder van het beroemde Erasmus-uitwisselingsprogramma voor studenten. De reis is een zoektocht naar zijn gedachtegoed in onze tijd en een verhaal over een veranderend Europa.

• Locatie: Desideriuszaal, 1e verdieping
  • Toegang: Gratis