ONLINE: Masterkeuze

Workshop
Illustration of group of Erasmus University Rotterdam students for fundraising theme.
donderdag 16 apr 2020, 13:30 - 16:30
Type
Workshop
Gesproken taal
Nederlands
Voeg toe aan agenda
Master Open Dag

Heel de dag door maak je keuzes. Zo kies je of je havermout of brood eet als ontbijt, wat je aantrekt, welke vakken je volgt, hoe je naar de universiteit fietst en hoe laat je naar bed gaat. Dit zijn alledaagse dingen waarover je besluit. Bewust en onbewust. Hoe ga je nu om met je masterkeuze?

Het is ook mogelijk dat je tot de conclusie komt dat je (nog) helemaal geen masterkeuze wilt maken. Dat is ok! Wat je keuze ook is, het is belangrijk dat je er actief mee bezig bent en een gefundeerde, bewuste keuze maakt. Tijdens deze workshop krijg je inzicht in de fases van het keuzeproces en jouw eigen stijl van keuzes maken; ben jij een impulsieve, een rationele, een uitstellende of een intuïtieve kiezer?

Je interesses, motivaties en kwaliteiten geven richting aan een passende masterkeuze. Daarom ga je deze onderzoeken d.m.v. een test en verschillende oefeningen. Ook kijk je vooruit naar het beroeps- en werkveld waar je interesse naar uit gaat.

Aan de orde komen de volgende onderdelen

• Fases in het keuze proces
• Wat is jouw stijl van keuzes maken
• Onderzoeken van je interesses, kwaliteiten en motivaties
• Oriënteren op mogelijke masters en beroepen
• Maken actieplan
• Huiswerk

Let op! Gebruik bij het opgeven voor deze workshop je correcte studentene-mail (@student.eur.nl)

LET OP! BELANGRIJK!

Als gevolg van de getroffen maatregelen rondom het Coronavirus is het niet langer mogelijk workshop op de campus te organiseren. Daarom geeft Career Services haar workshops de komende periode via ZOOM. Wanneer je je hebt opgegeven voor een workshop, ontvang je een e-mail met meer informatie en de link naar de juiste sessie.

Waar: Woudestein
Aantal deelnemers: max 8
Trainer: Dorianne van Schaijk en Laura de Reus , Loopbaanadviseurs
Kosten: geen