10 Sept. | Symposium Remembering Bombed Cities at NIOD

Dit najaar organiseert het NIOD een internationaal, interdisciplinair symposium over herinneringsculturen van de WOII-bombardementen in Nederland en Duitsland. Aanleiding voor het symposium is het verschijnen van twee nieuwe boeken rond dit thema.

Vaak worden de bombardementen enkel als lokaal fenomeen herinnerd en bestudeerd. Tijdens dit symposium willen de auteurs samen met andere onderzoekers uit binnen- en buitenland nadenken over patronen in en wederzijdse beïnvloeding van de herinneringsculturen van de bombardementen op lokaal, nationaal en transnationaal niveau. Neil Gregor (University of Southampton) zal een keynote-lezing geven over de gelaagdheid van herinneringen, naar aanleiding van zijn boek over Neurenberg. Andere bijdragen zijn van Johanna Blokker (Otto-Friedrich-Universität Bamberg), Jörg Arnold, University of Nottingham), Rob van Ginkel (Universiteit van Amsterdam) en Kees Ribbens (NIOD/EUR).

Meer informatie en programma
Kijk voor meer informatie, programma en aanmelden op de website van het NIOD.

Datum:10 september 2015 van 10:00 tot 16:00 uurLocatie: NIOD, Herengracht 380, Amsterdam