27 Jan | Symposium Children and War (HAN)

HOLOCAUST MEMORIAL DAY: ‘Kinderen en Oorlog’
Datum: 27 januari 2016 / 16.00 – 20.30 uur
Locatie: Kapittelweg 35, Nijmegen

Op 27 januari a.s. organiseren PABO en ILS van de Hogeschool Arnhem Nijmegen, in samenwerking met de Anne Frank Stichting en Vluchtelingenwerk Oost-Nederland, ter gelegenheid van ‘Holocaust Memorial Day’ een symposium met als titel ‘Kinderen en Oorlog’. Tijdens Holocaust Memorial Day staat de herdenking van de bevrijding van kamp Auschwitz centraal. Wij willen dit graag verbinden met de actualiteit van de vluchtelingen- en migratieproblematiek.

Met nadruk zal de functie van het onderwijs in het licht van bovengenoemde thema’s worden besproken en bediscussieerd. Scholen worden steeds vaker geconfronteerd met kinderen die regelrecht uit oorlogssituaties komen. Tijdens de presentaties en in de workshops zal dan ook worden ingegaan op pedagogische en didactische uitdagingen voor het onderwijs op dit gebied.

Tevens zal een reizende expositie over de geschiedenis van Auschwitz-Birkenau te zien zijn in het I/O gebouw, Kapittelweg 35 in Nijmegen (vanaf 21 januari).

U bent van harte uitgenodigd voor het symposium op 27 januari 2016. Er zijn geen kosten aan verbonden en een avondmaaltijd is inbegrepen in het programma. Inschrijven voor deelname is een voorwaarde.

Zie voor verdere informatie en het inschrijfformulier deze link: http://www.han.nl/onderzoek/agenda/27-01-2016-kind-in-oorlog/