Anne-Mette Hermans in podcast over influencers en cosmetische ingrepen onder hun volgers

Patient krijgt fillers of botox

Volgers van influencers zijn sneller bereid tot cosmetische ingrepen. Of lijkt dat alleen maar zo omdat volgers van beauty vloggers sowieso meer open staan voor cosmetisch ingrepen als botox en fillers? Communicatiewetenschapper Anne-Mette Hermans en youtuber Beautygloss gaan hierover in gesprek in de Universiteit van Nederland podcast Op de Proef Gesteld.

Beautygloss (Mascha Feoktistova) maakt al sinds 2007 video’s voor een grote groep volgers. Maar hoeveel invloed heb je als influencer op je online publiek? Anne-Mette Hermans doet hier onderzoek naar. Zij kijkt specifiek naar influencers die een cosmetische ingreep laten doen, zoals botox en fillers. In ‘Op de Proef Gesteld’ praten Anne-mette en Mascha over social media, influencers, cosmetische ingrepen en onderzoek. Beluister de podcast ‘wil jij eerder botox omdat je op Instagram zit?’.

Op de Proef Gesteld
In de podcast ‘Op de Proef Gesteld’ koppelt de Universiteit van Nederland twee ogenschijnlijk verschillende werelden aan elkaar: die van bekende youtubers en wetenschappers.