Bregje van Eekelen benoemd tot hoogleraar in Delft

Eekelen, Bregje van

Bregje van Eekelen is benoemd tot hoogleraar aan de Delft Univeristy of Technology. Vanaf 1 oktober bekleedt zij daar de leerstoel Design, Culture and Society bij de afdeling Industrieel Ontwerpen.

Dr. van Eekelen (Ph.D. University of California, Santa Cruz) is momenteel lid van het Institute for Advanced Study in Princeton (VS). Daar werkt ze bij de School for Social Science aan haar project "Brainstorms: A Cultural History of Undisciplined Thought", waarin ze de 20e-eeuwse geschiedenis van creatief denken in militaire en industriële context bestudeert.

Bij ESHCC is Dr. van Eekelen werkzaam als senior onderzoeker History of Social and Human Sciences. Ze is een van de oprichters van het Erasmus Institute for Public Knowledge en covoorzitter van de Young Erasmus Academy

Op de persoonlijke pagina van Bregje van Eekelen is meer informatie over haar en haar werk te vinden.