De vijfde editie van CultSense Insights is uit!

Logo CULTSENSE

CultSense heeft de vijfde editie van de CultSense Insights nieuwsbrief gepubliceerd. Dit nummer vertelt over het werk, de initiatieven, video's en kansen waar het CultSense-project aan werkt. Door rechtstreeks met jonge reizigers samen te werken, ontwikkelt het project langetermijnoplossingen met zowel reizigers als locals en hosts door om bij te dragen aan cultuurgevoeliger en cultureel duurzamer reizen. CultSense ondersteunt reispraktijken die rekening houden met en respect hebben voor de lokale gewoonten en levenswijzen.

 

 

CultSense Insights number five

 

De vijfde editie van Insights richt zich op een aantal mooie projecten en evenementen, zoals een videowedstrijd voor studenten: "Sensitizing Travellers Through Images", het webinar "Reizen met een gevoelige geest: ervaringen van studenten", een workshop voor studenten over co-creatie voor culturele sensitiviteit en een pedagogische toolkit waaraan Lénia Marques van ESHCC heeft gewerkt.

Je kunt de laatste editie bekijken op de CultSense website.

Over CultSense

CultSense is een Erasmus+-project dat gelooft in een sleutelrol voor onderwijs bij het verduurzamen van toerisme in de toekomst, evenals een rijkere ervaring voor alle betrokkenen, zowel reizigers als hosts. Door rechtstreeks met jonge reizigers samen te werken, wil CultSense het bewustzijn vergroten van het belang van verantwoordelijk en respectvol gedrag ten opzichte van lokale gemeenschappen. Het project wordt geleid door Lénia Marques (Kunst- en Cultuurwetenschappen) en het EUR-kernprojectteam bestaat uit Amanda Brandellero, Janna Michael, Koen van Eijck en Fernanda Rodriguez, in samenwerking met enkele andere collega's en internationale partners.

Onderzoeker
Gerelateerde content
The new Erasmus+ project CULTSENSE aims at developing long-term solutions supporting more locally-sensitive travel practices that are mindful and respectful of…
Logo CULTSENSE
CultSense has released the first number of CultSense Insights, updating you on the project's operations over the last year.
Logo CULTSENSE
CultSense has published their first academic paper: ‘“Why call it tourist season if we can't shoot them?” Towards the Utopian sensitized tourist’.
Logo CULTSENSE
CultSense publiceerde de tweede editie van CultSense Insights, die je een update geeft over recente ontwikkelingen binnen het project.
Logo CULTSENSE

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen