ESHCC scoort hoog in de Keuzegids 2019

Keuzegids 2019

ESHCC scoort erg goed, blijkt uit de nieuwe Keuzegids Hoger Onderwijs van 2019. De bachelor opleidingen doen het beter vergeleken met andere universiteiten in Nederland.

Zo staat Geschiedenis, ook wel International Bachelor of History op nummer 1. Op de EUR halen bovengemiddeld veel Geschiedenis studenten hun eerste jaar. De studenten zijn ook erg te spreken over hoe zij wetenschappelijke artikelen leren lezen en schrijven, en hoe ze een kritische blik ontwikkelen.

Algemene Cultuurwetenschappen, ook wel International Bachelor of Arts & Culture studies staat op de gedeelde eerste plaats met Tilburg Universiteit. De opleiding heeft de meeste studenten vergeleken met andere cultuurwetenschappen studies en ook hier is de doorstroom van studenten naar het tweede jaar hoger dan gemiddeld. De studenten leren goed zelfstandig onderzoek te doen en krijgen het schrijven van essays onder de knie.

Ook de International Bachelor Communication and Media (IBCoM) scoort hoog. IBCoM behaalt de derde plaats van de 12 communicatiewetenschappelijke opleidingen. Bij IBCoM is de doorstroom naar het tweede jaar ook hoog. Tevens zijn de studenten erg te spreken over de stage die vast staat in het curriculum.

Zie hier het rapport over Geschiedenis

Zie hier het rapport over Algemene Cultuurwetenschappen

Zie hier het rapport over Communicatie en Media