ESHCC zet stappen richting inclusiever onderwijs

Girl holding a sign saying 'get used to it' at protest

Eerder deze maand kreeg de Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC) een gids om het onderwijs inclusiever te maken. De faculteitsraad beoogt met het document Use of Gender Inclusive Language de faculteit een veiligere plek te maken. 

In hun brief naar het ESHCC Management Team en de Diversity Officer, legt de faculteitsraad uit dat iemand bij het verkeerd geslacht noemen en verkeerd identificeren geen zeldzaam fenomeen is in het onderwijs. Zowel studenten als medewerkers ondersteunen het gebruik van een inclusievere vocabulaire. 

De richtlijnen zijn verdeeld in drie segmenten: voor de les begint, in het klaslokaal, en tijdens het schrijven. Ze bevatten, bijvoorbeeld, in je e-mailhandtekening vermelden met welke voornaamwoorden je aangeduid wilt worden, studenten of docenten vragen hoe zij geaddresseerd willen worden, niet-discriminerend taalgebruik, en geslachtsgebonden zelfstandig naamwoorden ontwijken. 

Iedereen mag zelf weten of ze wel of niet gebruik maken van het document, maar hopelijk is het een eerste stap richting het gebruik van inclusieve taal. Het kleinste effect telt, of zoals faculteitsraadlid Pepijn op de Beek zei in een interview met EM, “al helpen we hiermee één student, dat is al heel fijn.”

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen