Geschiedenis en Algemene Cultuurwetenschappen beste bacheloropleidingen van Nederland

Cover van keuzegids 2022
Keuzegids

De bacheloropleidingen Geschiedenis en Algemene Cultuurwetenschappen staan boven aan de ranking beste opleidingen door de Keuzegids 2022. De keuzegids is de onafhankelijke studievergelijker van Nederland. Elk jaar verschijnt er een gids met de rankings van MBO, HBO, Universitaire en Master opleidingen.

Geschiedenis

Geschiedenis aan de Erasmus Universteit Rotterdam staat al jaren op nummer 1 in de ranking van de Keuzegids. Vorig jaar nam de Vrije Universiteit Amsterdam eenmalig de koppositie over. Geschiedenis in Rotterdam scoort goed op de criteria curriculum, toetsing, docenten en wetenschappelijke vorming. Met een totaalscore van 74 scoort de Erasmus Universiteit Rotterdam 6 punten meer dan de nummer 2, de Vrije Universiteit Amsterdam.

Algemene Cultuurwetenschappen

Algemene Cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam staat dit jaar voor het eerst op nummer 1 in de ranking van de Keuzegids. De eerste plaats moet gedeeld worden met Maastricht University. Algemene Cultuurwetenschappen in Rotterdam weet zich te onderscheiden op het gebied van docenten, toetsen en de doorstroming naar het 2e jaar. Met 71 punten scoren Erasmus Universiteit Rotterdam en Maastricht University 2 punten hoger dan de Open Universiteit en Tilburg University.