“Is het vooruitzicht van een 'goede' mode-industrie realistisch?”

Mariangela Lavanga geeft een keynote over mode en duurzaamheid
Clothing in store
Portrait picture of Mariangela Lavanga

Dr. Mariangela Lavanga van Erasmus School of History, Culture and Communication geeft op donderdag 27 oktober een keynote over mode en duurzaamheid tijdens het evenement “Fashion and the Anthropocene: towards a sustainable fashion future” op de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam.

Een transitie in de mode-industrie

Het evenement wordt georganiseerd door het Environmental Humanities Center (EHC) en het Amsterdam Sustainability Institute (ASI). Hier komen academici, activisten en non-profit organisaties samen om te ontdekken hoe de mode-industrie kan verschuiven naar een meer etische, verbonden en duurzame toekomst.

Welke rol speelt de consument? Is het vooruitzicht van een 'goede' mode-industrie realistisch en welke strategiën hebben ingrijpende positieve effecten? Ook wordt de vraag gesteld of we de evolutie naar een duurzame mode-industrie tijdens het Antropoceen zien.

Lees meer over het evenement.

Design, Impact, Transition

Mariangela Lavanga werkt als hoofddocent Cultural Economics op de afdeling Cultuurwetenschappen aan ESHCC op de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ze is projectleider voor de ontwikkeling van nieuwe vormen van transformatieve betrokkenheid en duurzame transitie binnen de mode-industrie bij DIT (Design, Impact, Transition), een nieuwe platform binnen de “Strategie 2024” van de Erasmus Universiteit.

In juni van dit jaar was Mariangela, samen met Jacobine Roozendaal, campagne manager bij de EUR, betrokken bij de EUR Impact in Sight Video over duurzaamheid en mode.

Duurzaamheid en mode- Impact in Sight

Sustainability and fashion - impact in sight

Onderzoeker