RLK-vitrine vormt aftrap samenwerking met ESHCC

A.Kers

Het Rotterdamsch Leeskabinet (RLK) en de Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC) hebben met de plaatsing van een vitrine in het Van der Goot-gebouw de eerste stap gezet naar een nauwere samenwerking. In de vitrine toont het RLK een wisselcollectie, speciaal toegespitst op het vakgebied van de onderzoekers en studenten van ESHCC. De volgende stap in deze uitwisseling van inspiratie zal een lezingenprogramma zijn waarbij ESHCC-onderzoekers hun werk presenteren in een jaarlijkse Leeskabinet-lezing.

Het Rotterdamsch Leeskabinet bezit ruim 250.000 boeken en tijdschriften op het gebied van de humaniora en een rijke collectie internationale fictie. Een ESHCC-lezing past goed binnen het achttal lezingen dat het RLK jaarlijks organiseert over relevante historische en culturele thema’s.

De RLK-vitrine kwam tot stand op initiatief van Mohamed Abbadi. Mohamed studeert IBACS en liep stage bij het Rotterdamsch Leeskabinet. De vitrine is te vinden op de zevende verdieping van het Van der Goot-gebouw. In de vitrine is nu een selectie uit de Reading Without Borders-collectie te zien. Onder deze noemer verzamelt het Leeskabinet internationale fictie in Engelse vertaling, om lezers via de literatuur kennis te laten nemen van elkaars culturele achterland. Deze collectie wordt telkens uitgebreid met behulp van aanschafsuggesties van studenten. Vind de collectie in de catalogus en e-mail het RLK met suggesties!