Subsidie V-Fonds voor conferentie "The Stage of War"

The stage of war - call for papers extended deadline

Het V-fonds (Veteranenfonds) heeft een subsidie van €4.300 toegekend aan de internationale conferentie "The Stage of War" dat op 26-27 maart 2020 plaatsvindt. Deze conferentie is de afsluiting van het REI programma War! Popular Culture and European Heritage of Major Armed Conflicts, o.l.v. Maria Grever en Stijn Reijnders.

Andere subsidiegevers zijn de landelijke Huizinga Onderzoeksschool, de Amsterdam school for Heritage, Memory and Material Culture (AHM), de Koninkllijke Militaire Academie (KMA) en Erasmus Trustfonds.

Voor de conferentie zijn uit een groot aanbod 42 onderzoekers uit binnen- en buitenland geselecteerd voor de presentatie van hun papers over thema's als: Visual media representation, Battlefield tourism; Online cultural memory; Education & entertainment; Musealizing war; Theorizing popular war representations, Reenacting large-scale violence.

Keynote sprekers: Stefan Berger (Duitsland), Robin de Levita (Nederland) en Alison Landsberg (USA).

Organisatie: Maria Grever, Stijn Reijnders, Jeroen Jansz, Kees Ribbens, Susan Hogervorst, Siri Driessen, Pieter van den Heede, Laurie Slegtenhorst, Lise Zurné, Robbert-Jan Adriaansen en Franciska de Jong.

Meer informatie: https://www.eur.nl/en/eshcc/research/stage-war-2020