Pilot Erasmus Arts 2030

Faculteit: Erasmus MC
Onderwijsthema: Didactisch model
Projectleider: Margot van Wermeskerken
Faculteitsliaison: Andrea Woltman
Looptijd: April 2021 - ≥ January 2022
Status: In bedrijf

Missie

Het Erasmus MC ontwerpt een nieuw medisch curriculum en definieerde onlangs de vernieuwde visie Erasmusarts2030. Vanuit die visie wil het Erasmus MC studenten opleiden tot breed academisch geschoolde artsen die goed zijn voorbereid op nieuwe technologische ontwikkelingen en die maatschappelijk betrokken zijn. Daartoe zal het nieuwe curriculum in de bachelor keuzetrajecten ontwikkelen en incorporeren die in de master worden voortgezet. In alle tracks werken studenten aan algemene academische en professionele competenties en leren ze om te gaan met interdisciplinaire gezondheidsvraagstukken met een maatschappelijke impact binnen de track van hun eigen keuze. Het pedagogisch model dat gebruikt wordt in Erasmusarts2030 is probleemgestuurd projectwerk. De principes van probleemgestuurd projectwerk vragen om een ​​andere rol van zowel docenten, begeleiders als studenten, maar vragen ook om een ​​andere organisatie van het onderwijs.

Implementatie

In dit project ontwikkelen en testen we één van de thematische tracks voor het nieuwe ErasmusArts2030-programma waarin studenten werken aan levensechte gezondheids(zorg)problemen met een maatschappelijke impact. We zullen deze pilot evalueren op (1) of de leerdoelen worden bereikt (d.w.z. leerresultaten maar ook samenwerkingsvaardigheden, kritisch denkvermogen, enz.), (2) de ervaringen van studenten en docenten in de projectperiode, (3) de behoefte voor onderwijsondersteuning in deze projectperiodes, en (4) de onderwijskwaliteit. Deze evaluatie zorgt ervoor dat de ervaringen en bevindingen van deze pilot kunnen worden verwerkt in het uiteindelijke ontwerp van het ErasmusArts2030-curriculum.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen