Directie wijziging Erasmus Governance Institute

Campus Woudestein Erasmus Universiteit

Hierbij informeren wij u dat dhr. drs. Jan Stolker zijn rol als directeur van Erasmus Governance Institute (EGI) heeft overgedragen aan mw. mr. Liesbeth van Laak.

Onder de verantwoordelijkheid van Jan is het Programma voor Commissarissen en Toezichthouders sinds 2009 uitgegroeid tot toonaangevend opleidingsinstituut op het gebied van corporate governance. In december 2023 publiceerde hij het governance handboek “Het spel in de boardroom, een introductie in behavioral governance”. In dit boek komen zijn jarenlange praktijkervaring als bestuurder en commissaris en als docent in de programma’s van EGI op een bijzonder inzichtelijke manier samen.

De directie van EURAC/ ESAA wil Jan langs deze weg heel hartelijk danken voor al zijn werk, inspanningen en energie gedurende de afgelopen jaren. Mede dankzij Jan heeft de leergang zich ontwikkeld tot een van de meest succesvolle programma’s van EURAC.

Jan blijft actief voor EURAC. Als director Leadership & Governance van EURAC zet hij zijn onderzoek voort naar valorisatie van thema’s uit zijn boek en gedragsmatige aspecten van corporate governance en richt hij zich op (international) New Business Development. Tevens blijft hij als dagvoorzitter betrokken bij de PCT-opleidingen.

De directie van EURAC spreekt haar vertrouwen uit in Liesbeth en wenst haar veel succes in deze nieuwe rol! Liesbeth is al meer dan 9 jaar verbonden aan EGI, waarvan de laatste 3 jaren als managing director van de opleidingsprogramma’s. Zij heeft eveneens een belangrijke bijdrage geleverd aan het succes van het instituut. Liesbeth zal als directeur van EGI verantwoordelijk zijn voor alle opleidingen en het onderzoek binnen het Erasmus Governance Institute.

Directie van EURAC/ESAA,
Prof. dr H.R. Commandeur