Onbeperkt studeren aan de EUR!

Wat als studeren met meer hindernissen komt dan de gebruikelijke tentamenstress?
Onbeperkt studeren aan de EUR
dinsdag 26 jun 2018, 14:00 - 17:00
Gesproken taal
Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda
Man in rolstoel

Wil je meer weten over hoe het is om met een functiebeperking te moeten leven? De wereld bekijken vanuit een rolstoel? Meedoen aan een rolstoel basketball clinic? Kom naar dit evenement omtrent studeren met een functiebeperking waarbij aandacht wordt besteedt aan een aantal veel voorkomende functiebeperkingen.

De middag zal worden geopend door Rector Magnificus Rutger Engels in de hal van het Sanders Gebouw. Daarna kan er deelgenomen worden aan een college-carrousel waar je kan luisteren naar verhalen van (ervarings-) deskundigen en is er alle ruimte om vragen te stellen en in discussie te gaan.

Tegelijkertijd kun je buiten op de Plaza je krachten meten tijdens de rolstoelrace of in de Sanders hal ervaren hoe het is om een visuele beperking te hebben. Ook is er de mogelijkheid om deel te nemen aan een rolstoel basketbal clinic bij Erasmus Sport.

Het evenement start om 14.00, vanaf 14.30 starten de verschillende deelactiviteiten, om 17.00 is het evenement weer afgelopen.

Voor de openingsspeech, college carrousel en/of rolstoelbasketbal clinic kun je je inschrijven via onderstaand fomulieren. De activiteiten op de Plaza zijn de hele middag vrij toegankelijk, loop vooral even langs!

Voor studenten met een functiebeperking kan studeren soms extra uitdagingen opleveren, desalniettemin zijn er veel studenten op de EUR die deze uitdaging met succes aangaan. Landelijk heeft 11.5 % van de studenten in het hoger onderwijs (bachelor fase) een functiebeperking, een groot deel van hen heeft extra voorzieningen nodig om hun studie succesvol af te kunnen ronden.

Sommige functiebeperkingen zijn zichtbaar maar ook veel functiebeperkingen zijn onzichtbaar en worden daardoor niet altijd opgemerkt door docenten en medestudenten. Wij laten alle studenten en medewerkers graag op een laagdrempelige manier zien wat studeren met een functiebeperking kan inhouden op de EUR.

Onbeperkt studeren aan de EUR
Wat: leren over en ervaren hoe het is om met een functiebeperking te studeren
Wanneer: 26 juni 2018 tussen 14.00 en 17.00
Waar: Sanders gebouw, Plaza en Erasmus Sport