Table Talk | The Happiness Paradox

Type
Gebouw
Sanders Building
Meld je aan! Voeg toe aan agenda
SG Erasmus: do not re-use

Table Talk is een open gesprek tussen studenten rond een actueel thema. Deze editie gaat over onze eeuwige zoektocht naar geluk. Zijn mensen geprogrammeerd om zich altijd ontevreden te voelen, op zoek naar het volgende, spannende moment? Of zoeken we in de verkeerde richting?

Iedereen wil gelukkig zijn. Ons leven lang zoeken we geluk, contact en plezier. Maar gelukkig zijn – en vooral dit geluk vasthouden – is niet zo gemakkelijk. Er zijn veel dingen die je kunnen afleiden van datgene wat je blij maakt. Duizenden studies en boeken zijn geschreven over geluk, het bevorderen van welzijn en een goed leven leiden. En toch blijkt uit vragenlijsten dat ons gelukniveau al meer dan veertig jaar gelijk is gebleven. Dus waarom voelen we ons niet gelukkiger?

Veel mensen richten zich altijd op de volgende stap, prestatie of doel. Alhoewel we weten dat dit ons niet noodzakelijk gelukkiger maakt is het moeilijk om dit gevoel van richting of controle los te laten. Geven we voorrang aan betere cijfers, een prestigieuze stage of een inspirerende baan in plaats van ons geluk? Plan jij ook alles om zo min mogelijk tegenslag of ongeluk te ervaren? En wat voor dingen maken jou gelukkig?

In de laatste Table Talk van dit academische jaar, vlak voor de weken vol zon en vakantie, reflecteren we op wat ons de rest van het jaar gaande houdt en waar we zo op zoek naar zijn. Wil je graag praten over dit onderwerp en je gedachtes delen? Kom dan meepraten! Meedoen is gratis, inschrijven is verplicht.

Dit programma is een samenwerking tussen Studium Generale en het nieuwe studenteninitiatief Happy Student Society. Voertaal is Engels.

Table Talk
Heb je de behoefte om het gesprek aan te gaan met andere studenten over maatschappelijke ontwikkelingen, interessante thema’s of de actualiteit? Om ideeën en gedachtes te delen met andere studenten van verschillende disciplines en achtergronden? Studium Generale biedt met Table Talk een moment aan om te praten, discussiëren en/of te luisteren.

Elke sessie draait om een onderwerp waarover geen uitgebreide kennis nodig is. Het is een informeel moment om te praten over interessante en complexe thema’s.

De talks zijn in het Engels en worden gemodereerd door Camie Karstanje, programmamaker wetenschap voor Studium Generale en recent afgestudeerde aan de EUR (2015).

Datum: woensdag 29 mei 2019
Tijd: 16.00 - 17.00 uur (Inloop: 15.45u)
Locatie: Sanders L1-15, Woudestein campus

Ticket informatie