Bekijk het studieprogramma

Media, Culture & Society
MCS student on campus

Het studieprogramma in het kort

Media, Culture & Society is een van de vijf masterspecialisaties van Media Studies. Tijdens deze studie leer je de complexe en veranderende rol van de media in ons persoonlijke, politieke en culturele leven te onderzoeken en te begrijpen.

Dit ga je leren

Als student Media, Culture & Society doe je kennis op over belangrijke ontwikkelingen in de mediawereld en hun bredere maatschappelijke oorzaken en gevolgen. Je verwerft geavanceerde kennis over processen van mediaproductie, -distributie en -receptie en bent bereid om deze processen en hun implicaties systematisch te onderzoeken. Dit alles stelt je in staat om complexe sociale en culturele fenomenen te analyseren die verband houden met de snel veranderende mediaomgeving.

De interdisciplinaire focus van Media, Culture & Society wordt versterkt door praktijkcases en gastcolleges van professionals. We streven ernaar de theorie effectief in praktijk te brengen door in te gaan op de communicatie-uitdagingen waarmee personen en organisaties binnen de media en andere maatschappelijke domeinen worden geconfronteerd. Naast het combineren van theorie en praktijk, ontwikkel je academische vaardigheden zoals kritisch lezen, presenteren, debatteren, schrijven en het uitvoeren van empirisch onderzoek.

Let op: Media, Culture & Society is een Engelstalig studieprogramma. De hoorcolleges, werkgroepen en tentamens worden allemaal in het Engels gegeven.

Introduction video about the MA Media, Culture & Society by dr. Isabel Awad

Media, Culture & Society by dr. Isabel Awad

Overzicht van het studieprogramma

Hieronder kun je het volledige programma van Media, Culture & Society voor dit jaar bekijken.

De capaciteit van Keuzevakken en Onderzoeksworkshops is beperkt. Studenten hebben de mogelijkheid om hun voorkeuren voor vakken aan te geven. Toewijzing wordt gedaan door het programmabureau. Inhoud, thema's en roosters van Keuzevakken en Onderzoeksworkshops zijn aan verandering onderhevig en kunnen in volgende studiejaren afwijken. Als je meer wilt weten over een bepaalde cursus, kun je de cursuscode invoeren in de Course Catalogue.

Study schedule

Blok 1

Course code: CM4202

Student workload: 5 EC

Course code: CM4201

Student workload: 5 EC

Blok 1-2

Course code: CM4304

Student workload: 10 EC

Blok 2

Participating AudiencesCM42055 EC
Digital Media and Cultural IdentitiesCM4210

Vigilant Audiences, Visibility and ReputationCM42525 EC
Media and MigrationCM4254
Television AudiencesCM4351

Term 3

Course code: CM4493

Student workload: 5 EC

Media Policies and Markets CM44915 EC
Media EntrepreneurshipCM4503
The Future of the Creative Labour MarketCM4501
Roaming the Digital World: Data Analytics for Business & SocietyCM4104

Term 1-4

Course code: CM5050

Student workload: 20 EC

Is dit jouw studie?

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen