ESHCC aanwezig op NWO Bessensap en draagt bij aan boek op het gebied van racisme in sport

Book cover of Race, ethnicity and racism in sports coaching

Op 12 juni geeft Jacco van Sterkenburg (ESHCC) een presentatie op NWO Bessensap over voetbal, racisme en media. NWO Bessensap is een samenwerking tussen de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) en de Vereniging voor Wetenschapsjournalistiek en -communicatie Nederland (VWN). Ongeveer 350 journalisten, persvoorlichters en onderzoekers zullen aanwezig zijn en het uitwisselen van kennis over recente ontwikkelingen in de wetenschap en wetenschapscommunicatie staat centraal.

Dit jaar is het een online evenement vanuit de Jaarbeurs in Utrecht. Meer informatie over het evenement NWO Bessensap.

Op hetzelfde thema (sport en racisme) is het boek ‘Race', Ethnicity and Racism in Sports Coaching’ uitgekomen bij Routledge, van editors Bradbury, Lusted en van Sterkenburg.

Aan deze edited collection deden auteurs mee uit Noord-Amerika, Europa en Australië. Het boek behandelt betekenisgeving aan etniciteit en huidskleur in sport coaching vanuit diverse perspectieven: sociologie, sportstudies, mediastudies, rassenstudies, en genderstudies. Het kan gebruikt worden door wetenschappers, studenten en professionals in het veld. Dr. Van Sterkenburg (Media & Communication) werkte samen met Dr. Steven Bradbury (Loughborough University) en Dr. Jim Lusted (The Open University). Het e-book is verkrijgbaar bij Routledge.