ESHCC en ESSB starten samenwerking met Feyenoord

De Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) en Feyenoord hebben woensdag 14 maart een vierjarige samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Binnen deze samenwerking gaan masterstudenten van de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences (ESSB) en Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC) onderzoek doen naar het effect van Feyenoord op de samenleving.

Per academisch jaar starten vier tot vijf studenten met een onderzoeksstage inclusief afsluitende scriptie bij Feyenoord. Binnen deze stages zal de impact van Feyenoord op de (Rotterdamse) samenleving inzichtelijk gemaakt worden aan de hand van wetenschappelijk onderzoek naar de maatschappelijke projecten van Feyenoord. Door de impact van deze projecten meetbaar te maken, kan Feyenoord de sociale activiteiten gericht doorontwikkelen en verbeteren. Het is voor het eerst dat twee Rotterdamse organisaties zich op deze manier en voor langere tijd aan elkaar verbinden, om zo een bijdrage te leveren aan de stad Rotterdam en haar sociale ontwikkeling.

Het volledige persbericht is hier te lezen.