Studenten CEE-master pitchen ideeën aan gemeente Schiedam

Groep studenten van master CEE

Voor het tweede jaar op rij bezochten 60 studenten van de master Cultural Economics and Entrepreneurship, gewapend met hun creatieve ideeëen, de gemeente Schiedam.

Op deze dinsdag (21 januari) werkten de studenten aan verschillende Schiedamse casussen voor ondernemersplatform SHOP Schiedam, Schiedam Partners, Stedelijk Museum Schiedam en het ONS-gebouw Schiedam. De uitkomsten hiervan werden gepitcht aan wethouder Marcel R. Bregman, die ook de prijs uitreikte aan de winnaars. Zij krijgen de kans om hun voorstel ook daadwerkelijk uit te werken: de toegankelijkheid en zichtbaarheid van SHOP Schiedam te verbeteren.

Het succes van de samenwerking is te danken aan de perfecte match tussen de gemeente Schiedam en de master CEE, die allebei te maken hebben met urgente kwesties zoals stadsontwikkeling, ondernemerschap en stadsmarketing en de rol die kunst, cultuur en creativiteit daarin kunnen spelen.

Deze samenwerking leidt niet alleen tot concrete aanbevelingen voor de stad, het is ook een goed voorbeeld van hoe alumni kunnen bijdragen aan de inzetbaarheid van huidige studenten, door een brug te slaan tussen theorie en praktijk. Vanuit ESHCC werken Ellen Loots, Lenia Marques en Anna Mignosa samen met collega’s van de gemeente Schiedam, waaronder Iris Lommerse (alumna van de EUR, 2018-2019 en beleidsmedewerker in Schiedam).