Studenten in gesprek met ESHCC alumni

Building the Future Together
Alumnus talking to student in Langeveld building
One on one conversation between alumnus and student during career speed date event

Op donderdag 23 maart kwamen 8 alumni en huidige masterstudenten van Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC) bijeen om met elkaar te netwerken en te praten over het leven na ESHCC. We kijken terug op een geslaagd evenement.

Het evenement was een unieke gelegenheid voor huidige studenten om te praten met professionals uit het veld, die ook nog eens aan ESHCC hebben gestudeerd. Via 6 korte speeddate-sessies vroegen studenten de alumni van onze faculteit naar hun carrièrepad en werkgelegenheidskansen: hoe ze erachter kwamen wat ze wilden doen na hun studie, hoe ze in hun functie terecht zijn gekomen, hoe ze hun zelfvertrouwen hebben opgebouwd, enzovoorts.

Ook voor alumni was het een mooie gelegenheid om te netwerken, aangezien onze masterstudenten in de laatste fase van het schrijven van hun thesis zitten en zich voorbereiden op hun toetreding tot de arbeidsmarkt.

Veel dank aan ESHCC alumni Anano Shalamberidze, Billy Kuo, Eva Lemstra, Marco Aperti, Natalia Khozyainova, Parnian Ajami en Steve Wang voor hun inspirerende gesprekken en het zo persoonlijk en grondig mogelijk beantwoorden van de vragen van de studenten.

Ben je ESHCC alumnus/alumna en wil je ook een bijdrage leveren aan de carrière oriëntatie van huidige studenten? Neem dan een kijkje op de ESHCC alumni website voor alle mogelijkheden.