Yosha Wijngaarden wint NeFCA Dissertation Award 2019

Yosha Wijngaarden

Op vrijdag 5 februari 2021 won Yosha Wijngaarden de NeFCA Dissertation Award 2019 voor haar proefschrift 'Places of co-working: situating innovation in the creative industries'. De NeFCA Dissertation Award wil excellente dissertaties op het gebied van Communicatiewetenschappen erkennen en daarmee de kwaliteit van promotieonderzoek in Nederland en Vlaanderen onder de aandacht brengen. De award werd uitgereikt tijdens de online editie van Etmaal 2021, hét evenement voor Communicatiewetenschappen in Nederland en Vlaanderen.

Yosha’s proefschrift 'Places of co-working: Situating innovation in the creative industries' was onderdeel van het onderzoeksproject 'Cultures of Innovation in the Creative Industries'. Het proefschrift onderzoekt of en hoe de locatie van een creatieve ondernemer en kunstenaar kan bijdragen aan zijn of haar innovatieve capaciteiten.

Yosha Wijngaarden: "Nadat ik een paar jaar geleden zelf deel heb uitgemaakt van de jury van de NeFCA Dissertation Award, weet ik dat het niveau van dissertaties in de communicatiewetenschappen uitzonderlijk hoog is. Het ontvangen van deze prijs kwam voor mij dan ook als een grote verrassing. Ik ben zeer vereerd, en erg trots dat ik ESHCC mag vertegenwoordigen in de Netherlands – Flanders Communication Association."

Yosha werkte van 2013 tot 2019 bij ESHCC, Department of Media & Communication, als docent en promovendus.  Ze verdedigde haar proefschrift op 12 december 2019 en werkte tussen 2019 en 2020 als postdoc bij het Department of Arts and Culture. Ze is nu werkzaam als universitair docent aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.