Erasmus School of History, Culture and Communication
Lecturer | Department of Arts and Culture Studies
- hoebink@eshcc.eur.nl
 
More information
Work
- J (Jeroen) Nawijn, Ellen de groot, Eugenio van Maanen, Esther Peperkamp, Dorus Hoebink, Frederike van Ouwerkerk, Dineke Koerts, Harald Buijtendijk & Jeroen Klijs (2022) - De Museum Impact Toolkit (MIT): Sturen op en evalueren van sociaal-maatschappelijke impacts
 - Esther Peperkamp, Frederike van Ouwerkerk, Ellen de groot, Dorus Hoebink, J (Jeroen) Nawijn, Eugenio van Maanen, Dineke Koerts, Harald Buitendijk & Jeroen Klijs (2022) - Zicht krijgen op impact: Cursus voor stadsmusea - Radar voor het stadsgevoel.
 - Dorus Hoebink, J (Jeroen) Nawijn, Esther Peperkamp, Eugenio van Maanen & Harald Buijtendijk (2021) - Hoe kijken de stadsmusea en de stakeholders in de stad naar deze criteria en naar elkaars rol in de totstandkoming en het meten van beleid?
 - Esther Peperkamp, Eugenio van Maanen, Harald Buitendijk, Dorus Hoebink & J (Jeroen) Nawijn (2021) - Hoe worden bestaande kwaliteitscriteria gebruikt binnen de museumsector en hoe wordt er aangekeken tegen alternatieve kwaliteitscriteria?
 - Dorus Hoebink & J (Jeroen) Nawijn (2021) - Stadsmusea in het nauw - Museumpeil, 58 (1) - [link]
 - Job Roos, Dorus Hoebink & Arjen Kok (2020) - Learning from the transformation of Dutch museums: lessons for the future - [link]
 - Dineke Koerts, Dorus Hoebink & J (Jeroen) Nawijn (2020) - Wat zijn niet-economische kwaliteitscriteria die buiten de museumsector gebruikt worden om beleid te toetsen?
 - Dorus Hoebink (2019) - Het museum als 'social performance': een basis voor museumkritiek? - [link]
 - Job Roos, Dorus Hoebink & Arjen Kok (2019) - Metamorphosis: The transformation of Dutch Museums - [link]
 - J (Jeroen) Nawijn & Dorus Hoebink (2019) - Radar voor het Stadsgevoel
 
-  Janna Michael, Dorus Hoebink & Amanda Brandellero (2024) - Schuren of polijsten: Een sessie over cultuur en sociale cohesie (Speaker) 
Activity: Oral presentation › Popular -  TJ (Dorus) Hoebink (2021) - Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (Visiting researcher) 
Activity: Visiting an external academic institution › Academic -  TJ (Dorus) Hoebink (2021) - Verhalenhuis Belvédère (Visiting researcher) 
Activity: Visiting an external academic institution › Academic -  TJ (Dorus) Hoebink (2021) - Bevindingen WP2 (Speaker) 
Activity: Oral presentation › Academic -  Janna Michael, Annebeth Erdbrink & Dorus Hoebink (2019) - Waar ben ik? Een luistergame over Rotterdam (Speaker) 
Activity: Oral presentation › Popular -  Dorus Hoebink (2019) - The problem of the museum building (Speaker) 
Activity: Oral presentation › Academic -  Dorus Hoebink (2019) - The museum building as a social performance (Speaker) 
Activity: Oral presentation › Academic -  Dorus Hoebink (2019) - Metamorphosis. The transformation of Dutch museums (Speaker) 
Activity: Oral presentation › Professional -  Dorus Hoebink (2019) - The museum as a social performance (Speaker) 
Activity: Oral presentation › Academic -  Dorus Hoebink (2018) - The social performance of Museum Rotterdam (Speaker) 
Activity: Oral presentation › Academic 
Master Thesis
- Level
 - MA
 - Year Level
 - MA
 - Year
 - 2025
 - Course Code
 - CC4150
 
Master Thesis
- Level
 - MA
 - Year Level
 - MA
 - Year
 - 2025
 - Course Code
 - CC4050
 
Aesthetics
- Year Level
 - BA-2, BA-2, BA-3, BA-3
 - Year
 - 2025
 - Course Code
 - CC2007
 
Theories of the Avant-Gardes
- Year Level
 - BA-2, Other, BA-2, BA-3, BA-3
 - Year
 - 2025
 - Course Code
 - CC2039
 
Bachelor Graduation Project
- Year Level
 - Pre-master, Pre-master, BA-3, Pre-master
 - Year
 - 2025
 - Course Code
 - CC3003
 
Critical Heritage Studies
- Year Level
 - MA, MA
 - Year
 - 2025
 - Course Code
 - CC4006
 
Contemporary Aesthetics
- Year Level
 - MA, MA, MA, Pre-Master
 - Year
 - 2025
 - Course Code
 - CC4025
 
Master Thesis TCS
- Level
 - MA
 - Year Level
 - MA
 - Year
 - 2025
 - Course Code
 - CC4250
 
Feeling Orange
- Year
 - 2025
 - Course Code
 - FC0030
 
Feeling Orange (spring edition)
- Year
 - 2025
 - Course Code
 - FC0031
 
