Bekijk het studieprogramma

Media & Business
M&B student on campus

Het studieprogramma in het kort

Media & Business is een van de vijf specialisaties binnen de master Media Studies. Als student Media & Business zul je ontwikkelingen verkennen en manieren waarop mediabedrijven en andere bedrijven zich aanpassen aan veranderende zakelijke omstandigheden en nieuwe communicatie- en bedrijfsmodellen. Scroll naar beneden om een kijkje te nemen naar het studieprogramma voor het academische jaar 2023 - 2024.

Dit ga je leren

Met behulp van verschillende onderzoekstechnieken zul je uitdagingen ontdekken waarmee bedrijven, ondernemers en beleidsmakers worden geconfronteerd in de media-industrie en andere zakelijke gebieden. Door de impact van nieuwe mediatechnologieën op bestaande bedrijfsmodellen en hun innovatieve potentieel te verkennen, word je een expert op dit gebied.

Let op: Media & Business is een Engelstalig studieprogramma. De hoorcolleges, werkgroepen en tentamens worden allemaal in het Engels gegeven.

Overzicht van het studieprogramma

Hieronder kun je het volledige programma van Media & Business voor dit jaar bekijken.

De capaciteit van Keuzevakken en Onderzoeksworkshops is beperkt. Studenten hebben de mogelijkheid om hun voorkeuren voor vakken aan te geven. Toewijzing wordt gedaan door het programmabureau. Inhoud, thema's en roosters van Keuzevakken en Onderzoeksworkshops zijn aan verandering onderhevig en kunnen in volgende studiejaren afwijken. Als je meer wilt weten over een bepaalde cursus, kun je de cursuscode invoeren in de Course Catalogue.

Study Schedule

Blok 1

Cursuscode: CM4101

Studielast: 5 EC

Corporate Management with Social MediaCM41025 EC
Media Economics and Media ManagementCM4103

Blok 1-2

Cursuscode: CM4304

Studielast: 10 EC

Blok 2

Cursuscode: CM4161

Studielast: 5 EC

Advertising, Gender and the BodyCM41585 EC 
Corporate Social Responsibility CommunicationCM4120 
Culture, New Media & International BusinessCM4108 
Future Studies as a Strategic Tool for Media FirmsCM4163 
Global AdvertisingCM4154 

Term 3

Cursuscode: CM4114

Studielast: 5 EC

Fashion Brand Activism and Social MediaCM41125 EC
Entrepreneurship in Media and BusinessCM4109
Leadership Communication: Strategies and Trends*CM4110
Roaming the Digital World: Data Analytics for Business & SocietyCM4104
Digital News Media: Consumption & EngagementCM4111
Strategic Mass CommunicationCM4605

Term 1-4

Cursuscode: CM5050

Studielast: 20 EC

Is dit jouw studie?

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen