Waar gaat deze studie over?
De media- en creatieve sector hebben de afgelopen jaren aanzienlijke veranderingen ondergaan als gevolg van digitalisering, internationalisering en conglomeratie, maar ook onder invloed van sociaal-culturele, politieke en economische ontwikkelingen. Denk bijvoorbeeld aan de opkomst van streamingdiensten in de muziek- en televisie-industrieën, user-generated content in de journalistiek, en de invloed van kunstmatige intelligentie op creativiteit in het algemeen.
Deze master specialisatie behandelt de productie, organisatie, management, marketing en distributie van media- en creatieve producten, maar biedt ook diepgaande inzichten in hoe het publiek die producten ontvangt en ermee omgaat.
Past deze studie bij jou?
Media & Creative Industries leidt studenten op tot academisch opgeleide experts in media en de creatieve branche die effectief en kritisch kunnen reageren op de veranderende omstandigheden, opkomende complexe vraagstukken en nieuwe kansen voor media- en creatieve ondernemingen.
Deze innovatieve en internationale specialisatie biedt je de analytische en creatieve vaardigheden om je carrière te starten of te bevorderen in een van de meest levendige sectoren van de hedendaagse mondiale economie.
Bovendien maak je deel uit van een internationale, interactieve en betrokken groep studenten, en word je ondersteund en begeleid door een professioneel, internationaal en enthousiast team van docenten. Dit stelt je in staat om een uitgebreid, internationaal perspectief te ontwikkelen op de media- en creatieve sector.