Dr. Vidhi Chaudhri publiceert nieuw onderzoek en deelt expertise op internationaal symposium

Dr. Vidhi Chaudhri heeft onlangs een bijdrage geleverd aan de bevordering van wetenschap en publieke dialoog op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), crisismanagement en public relations, en reputatiestudies door middel van een reeks nieuwe publicaties en een uitnodiging voor een symposiumlezing.

Tijdschriftartikelen

Chaudhri is coauteur van twee openbaar toegankelijke tijdschriftartikelen waarin ngo's (niet-gouvernementele organisaties) worden gepositioneerd als centrale belanghebbenden in MVO. Het eerste artikel onderzoekt partnerschappen tussen ngo's en bedrijven en analyseert de impact, inherente spanningen, uitdagingen en facilitatoren daarvan. Aangezien dergelijke samenwerkingsverbanden naar verwachting exponentieel zullen groeien, onderzoekt de studie hoe ngo's “impact” begrijpen en verwoorden in diverse partnerschapsmodellen.

Het tweede artikel gaat verder dan de traditionele tweedeling van ngo's als critici of partners van bedrijven en belicht de strategische communicatiepraktijken die ngo's inzetten om de institutionalisering van MVO te beïnvloeden. Het onderzoek onderstreept hoe ngo's een reeks praktijken inzetten om maatschappelijk verantwoord ondernemen vorm te geven in omstreden domeinen.

Bijdrage aan boekpublicatie

Naast de tijdschriftartikelen is Dr. Chaudhri medeauteur van twee binnenkort te verschijnen boekhoofdstukken. In Chaudhri & Kaul (binnenkort te verschijnen) analyseren de auteurs de babypoedercrisis van Johnson & Johnson in India vanuit een sociaal-cultureel perspectief en laten zien hoe multinationals hun verantwoordelijkheid in ontwikkelingslanden kunnen ontlopen. 

In Kaul & Chaudhri (2025) volgen de auteurs de evolutie van doelgerichte campagnes van toonaangevende Indiase en internationale bedrijven en bieden ze inzicht in het veranderende landschap van public relations.

Vidhi Chaudri at Indian Institute of Management Ahmedabad

Spreker op symposium

Naast publicaties werd dr. Chaudhri uitgenodigd door het Indian Institute of Management Ahmedabad (IIMA) om op 24 juli te spreken op het symposium ‘Reputation Management in an Age of Uncertainty’ (Reputatiemanagement in een tijd van onzekerheid). In gesprek met leiders uit het bedrijfsleven ging ze in op de kwetsbaarheid van de reputatie van bedrijven in het licht van de vooruitgang op het gebied van AI, politieke polarisatie en wereldwijde crises, terwijl ze met MBA-studenten een levendige discussie voerde over onderzoek en praktijk.

Onderzoeker

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen