Jeroen Jansz op Radio Rijnmond over online examens

Prof.dr. Jeroen Jansz, academic director Community for Learning & Innovation en hoogleraar bij het departement Media en Communicatie, was op maandag 20 april te horen op Radio Rijnmond over het afnemen van online examens.

Jansz praat over de verschillende manieren waarop de universiteit op dit moment examens afneemt om te voorkomen dat veel studenten flinke studievertraging oplopen. Online examens is een van die manieren. Hij legt uit hoe dat in z’n werk gaat en welke issues daarbij komen kijken, waaronder ook zaken op het gebied van privacy.

Daarnaast spreekt hij zijn vertrouwen uit dat weinig studenten zullen frauderen, dat is namelijk niet in hun eigen belang: "Ze kunnen dan vervolgens niet verder met hun studie en zijn dan natuurlijk wel de pineut, want zij lopen dan vast. Dat mag gewoon niet gebeuren. Daarom steken we er zoveel tijd en moeite in."

Beluister het interview.