Leren hoe te leren: de onderwijsinnovatie van ESHCC tonen op EDULEARN23

dr. Naomi Oosterman and dr. Delia Dumitrica at EDULEARN23

De afgelopen drie jaar hebben bachelor- en masterstudenten digitale leermodules gebruikt om hun kennis en vaardigheden op het gebied van kwalitatieve analyse te verbeteren. Deze modules zijn ontwikkeld door dr. Delia Dumitrica (Media & Communication) en dr. Naomi Oosterman (Arts & Culture) via een Comenius Senior Fellowship in 2021 en met aanvullende steun van de Community for Learning and Innovation. Voorlopig onderzoek suggereert dat ESHCC-studenten deze modules nuttig vinden om twijfels weg te nemen en kennis te verankeren; om zelfregulatie te vergroten; en om een leeromgeving te bieden die gericht is op 'leren hoe te leren'.

Dergelijke digitale modules kunnen gemakkelijk worden hergebruikt in andere cursussen en andere programma's, iets wat de twee projectleiders graag willen aanmoedigen. Daarom presenteerden dr. Dumitrica en dr. Oosterman de modules tijdens EDULEARN23 - De 15e Internationale Conferentie over Onderwijs en nieuwe Leertechnologieën die plaatsvond van 3 tot 5 juli 2023 in Palma, Spanje. De conferentie bracht meer dan 600 deelnemers uit de hele wereld bijeen die geïnteresseerd waren in onderwijsinnovatie. Collega's uit verschillende landen waren geïnteresseerd in de modules, wat uitdagende gesprekken op gang bracht over hoe ze het best geïntegreerd kunnen worden in instellingen voor hoger onderwijs.

Voor meer informatie over de inhoud van deze digitale modules en hoe ze geïntegreerd kunnen worden in uw eigen cursus, kunt u terecht op de project website.

Onderzoeker