Is deze studie iets voor jou?
Wil je een veranderaar worden in de culturele en creatieve industrieën? Wil je originele en goed gefundeerde ideeën en projecten ontwikkelen over hoe culturele en creatieve praktijken te produceren, te behouden, te verspreiden, te valoriseren en te beoordelen? Dan is de Engelstalige master specialisatie Cultural Economics and Entrepreneurship het juiste programma voor jou.
Belangrijkste Feiten & Cijfers
- Type
- Master
- Diploma
- MA
- Vorm
- Fulltime | Parttime
- Voertaal
- Engels
- Tijdsduur
- 1 jaar
- Studiepunten (EC)
- 60
- Locatie
- Campus Woudestein
- Startdatum
- September
- Aanmelddeadline (EEA)
- 15 mei
Het studieprogramma in het kort
- Gerangschikt als eerste in de wereld volgens de Eduniversal Ranking Best Masters, biedt Cultural Economics and Entrepreneurship een dubbel perspectief: culturele economie en cultureel ondernemerschap.
- Tijdens deze master specialisatie richt je je op de uitdagingen waarmee de culturele en creatieve industrieën vandaag en in de nabije toekomst worden geconfronteerd.
- Je verwerft de kennis en vaardigheden om deze uitdagingen te identificeren, te kaderen en aan te pakken met een systemische aanpak en internationaal perspectief.
"Culturele economie is niet iets dat je overal kunt vinden."
Dit ga je leren
- Je leert zowel een macro- als microbenadering te gebruiken om de context van specifieke culturele organisaties te begrijpen en de beste tools en activiteiten te identificeren.
- Je leert overtuigende argumenten te formuleren binnen het financiële en economische kader van de culturele en creatieve sectoren en bestaande ideeën uit te dagen.
- Je leert alternatieve benaderingen te verkennen voor fundamentele uitdagingen in de reguliere economie, met een focus op de culturele en creatieve sectoren.
Meer weten? Ontmoet ons hier
Carrièremogelijkheden na je studie
Geef je carrière in de culturele en creatieve sector een vliegende start met de master specialisatie Cultural Economics and Entrepreneurship. Je kunt werken bij de kern van (internationale) culturele organisaties, overheidsinstanties of een culturele of creatieve NGO/MKB. Wees degene die nieuwe bedrijfsmodellen definieert, PR-advies geeft of beleid formuleert. Dankzij je vermogen om geavanceerde economische theorieën toe te passen op langetermijn culturele ontwikkelingen en trends, zijn de carrièremogelijkheden zeer divers.