Speciale editie Poetics over Global art markets

Poetics Global Art Markets

Poetics, het interdisciplinaire tijdschrift over cultuur, media en kunst, heeft een speciale editie gepubliceerd over Global art markets. De speciale editie is geredigeerd door Prof. Dr. Olav Velthuis (Sociologie, Universiteit van Amsterdam) en Dr. Amanda Brandellero, universitair docent bij de afdeling Cultuurwetenschappen, en lid van ERMeCC.

De editie bevat een selectie van artikelen die gepresenteerd werden tijdens de conferentie “The Art Market in a Global Perspective” (2016), dat een afsluiting vormde van een cross-nationaal onderzoeksproject over de opkomst van markten voor contemporaine kunst in Brazilië, Rusland, India, en China. Dit project werd geleid door Olav Velthuis; Amanda Brandellero was post-doc onderzoeker.

Een van de editors van Poetics is Dr. Marc Verboord, Universitair Hoofddocent binnen de afdeling Media & Communicatie. De laatste impact factor van Poetics in Journal Citation Report was 1.649.