Science Hotel

vrijdag 28 sep 2018, 19:30 - 01:00

nhow Hotel, Rotterdam

Voeg toe aan agenda
Rotterdamlezing: vraag uit het publiek

Tijdens Science Hotel gaan wetenschappers van de Erasmus Universiteit Rotterdam en kunstenaars uit de stad in gesprek met het publiek. In het nhow hotel vertellen zij over hun projecten en vragen ze het publiek hun vragen en ideeën te delen. Wetenschap maak je samen, is het uitgangspunt, met de stad als verbinding. Een interactieve avond dus, met spannende ontmoetingen tussen de wetenschap en de stad.

Op vrijdagavond 27 september organiseert de Erasmus Universiteit Rotterdam 'Science Hotel', een festival vol wetenschap, muziek en kunst. Onder het lustrummotto ‘Science Meets City’ kan iedereen in gesprek gaan met wetenschappers en kennismaken met de universiteit. Ontdek hoe  de onderzoekers op nieuwe ideeën gebracht worden door de stad en denk mee!

Interactief programma

Op het programma van Science Hotel staan minicolleges, workshops, experimenten, tests, demonstraties en rondleidingen. Zo krijgen bezoekers een indruk van onderzoek uit allerlei verschillende disciplines, van de sociologie tot de geneeskunde. Elk programmaonderdeel heeft een link met de stad - of het nu gaat over de gaatjes in de tanden van kinderen, dating apps, ontsnapte slangen of wat je hebt aan science fiction voor de stad. Bekijk het volledige programma of download het blokkenschema.

Festival in Rotterdam
Hoe multi-culti is de culturele sector?
Ga in gesprek met Pauwke Berkers en Koen van Eijck
Frens demonstratie met acrobaten

Muziek

Tijdens Science Hotel kun je ook genieten van muziek door Sound Medics, een all-round coverband bestaande uit (van origine) Rotterdamse medische studenten. Sounds Medics is begonnen als gelegenheidsbandje en inmiddels uitgegroeid tot de facto huisband van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ze waren al te zien bij o.a. universitaire plechtigheden, feesten, festivals en studentengala's. Nu wil de band ook buiten de universiteit bekend worden.

Daarnaast treedt ook singer-songwriter Eline Mann op. Eline Mann is niet je standaard ‘singer-songwriter’ maar een energieke en soulvolle zangeres waar de vonken van afvliegen. Ze speelt solo, met haar twee backing vocalisten of met full band. Dit jaar kwam ze tot de halve finale van de Grote Prijs van Nederland 2017/2018 in de categorie Singer Songwriter en zit ze ook bij de selectie van Popronde 2018! Verwacht haar debuut EP in het najaar van 2018.

Sound Medics

Sound Medics bij Studio Erasmus

Eline Mann

Eline Mann - Seize It

Voor iedereen

Iedereen is welkom bij Science Hotel: bewoners uit stad en regio, familie en vrienden van medewerkers en natuurlijk studenten en hun familie en vrienden.

Organisatie

De Erasmus Universiteit Rotterdam organiseert Science Hotel en Science Open in samenwerking met het Centrum Beeldende KunstArminiusCodartsWillem de Kooning Academie, het nhow Hotel en de Europese Unie.

Lustrum: Science Meets City

Dit jaar vieren we het 21ste lustrum van de Erasmus Universiteit Rotterdam, met als thema 'Science meets city'. Tijdens dit lustrumjaar vinden er vele evenementen plaats, waarbij onderzoekers, stadsbewoners en Rotterdamse organisaties elkaar zullen ontmoeten.