VGE-congres 2018

Campus Woudestein
Aanmelden Voeg toe aan agenda
VGE-congres 2018
“Hervorming ouderenzorg: naar kwaliteit en doelmatigheid”

De vraag naar ouderenzorg neemt in hoog tempo toe en stelt onze samenleving voor een enorme uitdaging. De behoefte aan kwaliteits- en doelmatigheidsverbetering is groter dan ooit. Maar wat is de weg naar betere kwaliteit en meer doelmatigheid? Tijdens het VGE-congres 2018 zal deze vraag vanuit verschillende invalshoeken worden belicht.

In de Engelstalige ochtendsessie bespreken professor David Grabowski (Harvard University) en dr. Pieter Bakx (ESHPM) belangrijke lessen vanuit de Verenigde Staten en recent onderzoek naar kwaliteits- en doelmatigheidsbevordering in de ouderenzorg.

Tijdens het middagprogramma wordt in vier sessies gediscussieerd over actuele thema’s en initiatieven. Het Ministerie van VWS organiseert een sessie over het recent gelanceerde programma “Langer Thuis”. Professor Sytse Zuidema (RUG) en professor Erik Buskens (RUG) gaan in op het bevorderen van “gezond ouder worden”. Professor Jeroen Trybou (Universiteit Gent) behandelt de Belgische hervormingsagenda. Dr. Rudi Holzhauer en Ron de Graaff gaan met het publiek in discussie over hun ideeën om het voor ouderen makkelijker te maken zorg te ontvangen in het buitenland, een “Een Florida in Europa”.

Het definitieve programma en tijden kunt u hier vinden.

Dit congres wordt mede mogelijk gemaakt door Erasmus School of Health Policy & Management

Heeft u een vraag over dit congres? Mail naar congres@gezondheidseconomie.org.