ESHPM presenteert 'Medical Delta's Journey from Prototype to Payment' op Medical Delta Conference

Medical Delta Conference 2019

Op dinsdag 16 april vindt in de aula van de TU Delft de Medical Delta Conference 2019 plaats. Medical Delta lanceert daar haar wetenschappelijk programma met twaalf  onderzoeksprogramma’s, waarin de medische en technologische kennis en expertise van de drie universiteiten en twee universitair medische centra in Zuid-Holland worden gecombineerd. Medical Delta, waaraan ook science parks en 150 bedrijven zijn gelieerd, ontwikkelt en implementeert technologische oplossingen voor duurzame gezondheidszorg. Wilt u de conferentie bijwonen? Meld u dan aan via deze link.

Tijdens de plenaire sessies komen Medical Delta-bestuurders Gertine van der Vliet en Ton van der Steen aan het woord.  Daarnaast zullen minister Bruno Bruins (Medische Zorg), Jeroen Tas, chief innovation & strategy officer bij Philips, en Henk Akkermans, hoogleraar aan Tilburg School of Economics & Management spreken. Deelnemers kunnen ook kiezen uit vier thematische parallelsessies waarin programmaleiders met elkaar in gesprek gaan over hun bijdrage aan de gezondheidszorg van de toekomst.

Informatiemarkt

In en rond de Aula van de TU Delft presenteren betrokken wetenschappers hun onderzoeksprogramma’s en tonen bedrijven concrete zorginnovaties. ESHPM presenteert op interactieve wijze het programma 'Medical Delta's Journey from Prototype to Payment'. Bezoekers  krijgen zogenaamde 'ESHPM zorgeuro's' en moeten kiezen aan welke medische technologieën ze deze euro's willen besteden. Ze kunnen bijvoorbeeld kiezen tussen investeren in een technologie die dementie voorspelt of een technologie die hartveroudering voorspelt.

Van prototype tot vergoeding

De uitdaging bestaat immers ook uit het begeleiden van technologische oplossingen gedurende het hele traject, van prototype tot vergoeding. Om de kans te vergroten dat een prototype wordt ingezet en als medisch hulpmiddel wordt vergoed, begeleidt ESHPM de ontwikkeling van medische oplossingen door het beoordelen van de mogelijke risico's, kosten en toegevoegde waarde voor de maatschappij.

Marina van Weele
Coördinator Marketing & Communicatie ESHPM