In gesprek met... Susanne Cornelis-Klitsie

Hierbij alweer het derde interview met een alumnus. Deze keer spraken we met alumna Susanne Cornelis-Klitsie. Zij heeft bij Erasmus School of Health Policy & Management de bacheloropleiding Gezondheidswetenschappen, BMG gedaan. Vervolgens heeft zij in 2016 de European Master in Health Economics and Management (Eu-HEM) afgerond.

Hoe is jouw carrière na Eu-HEM gestart?

Mijn eerste baan was in Londen bij Minddistrict, een bedrijf dat e-health tooling ontwikkelt voor geestelijke gezondheidszorg op afstand. Ik ben daar een jaar projectmanager geweest.

Weer terug in Nederland ben ik in 2018 bij mijn huidige werkgever, BeterDichtbij, gestart. Wij faciliteren communicatie in de zorg. Via de BeterDichtbij-app of via beeldbellen kan iedereen veilig en laagdrempelig contact hebben met zorgverleners. De vereniging Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ) en de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) zijn de belangrijkste participanten in het bedrijf achter het BeterDichtbij platform. Inmiddels maken 44 Nederlandse ziekenhuizen gebruik van BeterDichtbij. Ik ben begonnen als projectmanager, maar omdat we toen nog een heel kleine organisatie waren, deed ik van alles: van de marketing tot de servicedesk. Nu ben ik product owner en ben ik verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van ons product. We hebben onlangs een tweede product gelanceerd, namelijk een digitaal platform waar zorgverleners onderling contact kunnen hebben.

Susanne Klitsie in Innsbruck

Waarom heb je destijds voor Eu-HEM gekozen?

De bachelor was heel erg gericht op Nederland en ik wilde graag ook vanuit een internationaal perspectief kunnen kijken naar de gezondheidszorg. Ik heb Eu-HEM gedaan in Innsbruck en Rotterdam. Wat mij opviel was dat bij de EUR wetenschappelijke artikelen het uitgangspunt waren en dat in Innsbruck bij het management van de zorg de mens centraal stond.

Susanne Klitsie & FMBG Board

Heb je goede herinneringen aan je studie?

Zeker, ik heb een bestuursjaar gedaan bij studievereniging FBMG (de voorloper van SHARE). Dat was heel erg leuk. We hebben onder andere een studiereis naar Marokko, een skireis en de Health Business Week georganiseerd. Ook hebben we een almanak gemaakt en nog veel meer. Ik heb nog steeds contact met mijn medebestuursleden. Van Eu-HEM herinner ik me vooral dat het een mooie mix aan mensen was uit verschillende culturen.

Wil je verder nog iets kwijt?

Ik ben heel erg blij dat ik deze studies heb gedaan en wil dan ook graag iets terugdoen. In mijn tijd was er in de bachelor helemaal geen aandacht voor digitalisering en in de Master slechts in één vak. E-health is nu een volwaardig onderdeel van de zorg. Het lijkt me leuk om de e-health praktijk naar de studie te brengen. Ik ben met Marleen de Mul in gesprek over een gastcollege, het bijdragen aan een vak of het maken van een casestudy over digitalisering in de zorg. Dus wordt vervolgd!

In gesprek met… jou?

Heb jij ook warme herinneringen aan jouw tijd bij SAG/iBMG/ESHPM die je graag met mede-alumni deelt? Laat het weten in een mail naar alumni@eshpm.eur.nl.