Health Economics studente Dominiek Rutten summa cum laude geslaagd

Dominiek Rutten
Dominiek Rutten MSc

De inmiddels afgestudeerde master Health Economics studente Dominiek Rutten, is dit jaar summa cum laude geslaagd. Dit is een fantastische prestatie waar wij als school enorm trots op zijn. Daarom zetten wij Dominiek graag in het zonnetje aan de hand van een interview.

Laat ik gelijk met de deur in huis vallen, wat is je geheim om summa cum laude af te studeren?

“Een opleiding kiezen die je echt leuk vindt. Tevens had ik al enkele jaren studie erop zitten, waardoor je ook makkelijker stof tot je neemt en de belangrijke zaken er sneller uitfiltert. Tot slot is het ook gewoon hard werken en zorgen dat je de stof echt begrijpt, zodat je het niet alleen kan reproduceren, maar ook kan toepassen. Dan onthoud je het veel beter.”

Hoe heb je de opleiding ervaren?

“Ik vond het echt een super interessante master. Ik heb hiervoor in Nijmegen de bachelor en master van Geneeskunde behaald, waardoor ik aan de slag kon als basisarts, maar hier bleek mijn passie toch niet te liggen. Eerder had ik ook al een bachelor Bedrijfskunde behaald, dus ik was nog op zoek naar een master waarin alles samen kwam. De kwantitatieve insteek en de inspirerende colleges van de docenten vond ik erg leuk aan deze master.”

Waar heb je het meeste aan gehad tijdens je studie?

“Ik heb mijn scriptie geschreven bij het CPB over het hercoderen van patiënten met een aanpassingsstoornis in de GGZ, nadat deze stoornis niet meer werd vergoed vanuit het basispakket. Dit vond ik een heel interessant onderzoek en hierin ben ik erg goed begeleid door Rudy Douven en Minke Remmerswaal, waardoor ik hier veel van heb geleerd.”

Wat was het meest uitdagendst?

“Halverwege het jaar werd het wat drukker, omdat je tegelijkertijd de start moest maken met je thesis en nog 2 keuzevakken had, dus toen was het wel even aanpoten. Toen begon ook de corona tijd en thuis studeren was soms ook wel een uitdaging. Ik ben iemand die toch graag naar college gaat of in de UB gaat studeren.”

Wat ga je nu doen en wat zijn je toekomstplannen?

“Ik ben per 1 september gestart als Intelligence Analist bij Menzis. Na al die jaren studeren was ik er echt wel aan toe om te gaan werken en deze functie bevalt erg goed!”

Laatste vraag, wat is jouw ultieme droombaan?

“Een ultieme droombaan heb ik niet. Ik ben ambitieus en wil zeker doorgroeien. Waar mijn plafond ligt, kom ik dan vanzelf wel achter.”