Nursing Delta: Een nieuw regionaal platform voor onderzoek naar verpleging en verzorging

Heart

Een nieuw regionaal platform voor onderzoek naar verpleging en verzorging.

Samen met het Erasmus MC en de Hogeschool Rotterdam heeft ESHPM de ‘Nursing Delta’ opgericht. Initiatiefnemers zijn Monique van Dijk, hoogleraar Verplegingswetenschap (Erasmus MC), AnneLoes van Staa, lector zorginnovatie (Hogeschool Rotterdam) en Roland Bal, hoogleraar Bestuur en beleid van de gezondheidszorg (ESHPM). Met de Nursing Delta beogen zij de aandacht voor het (onderzoek naar) de verpleegkundige praktijk en het verpleegkundig beroep te vergroten.

Nursing Delta

Thema’s binnen de Nursing Delta zijn ondermeer de organisatie van het zorgproces, functiedifferentiatie, zelfmanagementondersteuning en verpleegkundige basisbandelingen. In het bovenstaande filmpje licht AnneLoes van Staa de achtergronden en inzet van de Nursing Delta verder toe.