Het eigen verhaal als basis voor toezicht

Bos met blikvanger

Binnen dit onderzoeksproject staan de verhalen van mensen die gebruik maken van publieke diensten centraal. In het project onderzoeken wij hoe hun verhalen bij kunnen dragen aan nieuwe vormen van toezicht.

• In dit onderzoek richten we ons op drie verschillende doelgroepen: mensen met dementie en hun naasten, kinderen met sociale en mentale problemen en hun ouders en mensen met beperkte opleiding die langdurig op zoek zijn naar werk.
  • Het onderzoeksproject wordt geleid door onderzoekers van 3 universiteiten: Erasmus Universiteit Rotterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Radboud Universiteit Nijmegen.
  • In het onderzoeksproject werken wij samen met maatschappelijke partners, onder meer op het gebied van toezicht, zorg en ondersteunende diensten, en belangenbehartiging.

Doelgroepen

Mensen met dementie en hun naasten

Kinderen met sociale en mentale problemen en hun ouders

Doolhof