Prof. Van der Kooi: 'Er is meer dan alleen werken en geld verdienen'

Lateral interior facade of the church lit by natural light

“Wat is de impact van het geloof op het dagelijkse leven?” Een vraag die ook alles te maken met het bedrijfsleven. Voor prof. Kees van der Kooi is en blijft het “een uitdaging om geloof met economie te verbinden.”

Hoe verhouden theologie en samenlevingsvragen zich tot elkaar? Met dit onderwerp was Kees van der Kooi al bezig in de tijd dat hij hoogleraar Systematische Theologie was aan de VU te Amsterdam. Ook na zijn emeritaat blijven thema’s op het grensvlak van theologie en economie hem boeien. Zo werd hij drie jaar geleden docent aan de Erasmus School of Accounting & Assurance in Rotterdam. Van der Kooi werkt er nauw samen met collega-theoloog Paul van Geest (hoogleraar Theologie en Economisch denken aan de Erasmus School of Philosophy). Het maandblad Reveil interviewde hem over zijn onderzoek op het grensvlak van theologie en economie; lees het interview hier.