Dure medicijnen, burgerparticipatie en het sleepwetreferendum in Studio Erasmus

Bernold Nieuwesteeg

Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit over wetenschap en actualiteit. Met interviews, minicolleges en livemuziek. Op dinsdag 27 februari oa te gast: onderzoekers binden de strijd aan met de makers van dure kankermedicijnen.

De Erasmus Universiteit over de actualiteit en het laatste academische onderzoek – dat is Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord. Op dinsdag 27 februari 2018 in Theater Rotterdam locatie Schouwburgplein, staan o.a. op het programma:

• Kan dit niet goedkoper? – Carin Uyl-De Groot (hoogleraar evaluatie van zorg) en Paul Lebbink (Transvaal apotheek Denk Haag) over Lebbinks voornemen om peperdure – maar gepatenteerde – middelen zelf te gaan namaken om de kosten te drukken.
  • Hoe de vrije markt een succesvol Nederlands bedrijf ten gronde richtte – Socioloog Jack Burgers (co-auteur van ‘De Zaak Organon’) over de machtsspelletjes met internationaal kapitaal die leidden tot de teloorgang van de ooit florerende Brabantse farmagigant.
  • Leidt de participatiesamenleving tot toenemende ongelijkheid? – Minicollege door William Voorberg over de vraag wie nou eigenlijk de vruchten plukt van al die co-creatie en burgerparticipatie.
  • Wat zijn de gevolgen van de sleepwet voor onze internetveiligheid? – interview met Bernold Nieuwesteeg, promovendus cybersecurity.

En livemuziek door het Agathe Ensemble (Codarts)

Dinsdag 27 februari 2018 | 20.30 – 21.45 uur (inloop met livemuziek vanaf 20.00 uur) | Theater Rotterdam, foyer Schouwburg| Toegang gratis, reserveren mogelijk via de website van Studium Generale.

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met Studium Generale, Vers Beton en Theater Rotterdam. Presentatie: Geert Maarse.