Gouden Zandlopers toegekend aan twee ESL-medewerkers

Twee medewerkers van Erasmus School of Law mochten tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Gouden Zandlopers een prijs in ontvangst nemen. De Gouden Zandlopers zijn prijzen voor de advocatuur die jaarlijks worden uitgereikt op initiatief van het magazine voor de advocatuur Advocatie en Sdu Uitgevers. De genomineerden werden door collega’s voorgedragen, waarna een vakjury de uiteindelijke winnaars van de Zandlopers aanwijst.

Prof. dr. Sigrid Hemels ontving de prijs voor Best Professional Support Lawyer, Prof. Hemels was door het kantoor Allen & Overy genomineerd. ‘Sigrid Hemels vervult als professional support lawyer een zeer relevante functie binnen ons fiscale team’, aldus de onderbouwing van haar nominatie. ‘Ze is onder meer veelvuldig betrokken aan de achterkant van complexe transacties en vraagstukken, onder andere in het kader van publieke en private M&A-transacties en private equity structuren. Daar waar het ingewikkeld wordt, of het terrein onontgonnen is, weet ze waarde toe te voegen met een volledig objectieve houding en heldere analyses.’

Samuel Garcia Nelen werd uitgeroepen tot Young Talent. Samuel combineert zijn praktijk met de wetenschap. Hij publiceert regelmatig, is als buitenpromovendus aan ESL verbonden en promoveert bij Prof.mr. Kid Schwarz op het onderwerp ‘Conflicten tussen het Nederlandse governancemodel en het vennootschapsmodel. Belangenpluralisme en aandeelhouderswaarde in theorie en praktijk.’ Deze combinatie van werkzaamheden werd door de jury gewaardeerd.