Nieuwjaarsreceptie 2018: "Volg je hart, dat klopt altijd"

Nieuws

Op dinsdag 23 januari was de drukbezochte nieuwjaarsreceptie van Erasmus School of Law met de uitreiking van de dissertatieprijs 2016, de toespraak van decaan prof. mr. dr. Suzan Stoter en muziekoptredens van de ESL-huisband en de Tutorenband.

In de sfeervolle Theaterzaal van het Erasmus Paviljoen reikte PhD-coördinator dr. Federica Violi de EGSL-dissertatieprijs uit aan dr. Javier Rodrigo Diez voor zijn proefschrift: ‘Potestas alienandi, Transfer of ownership by a non-owner from Roman Law to the DCFR’. Prof. dr. mr. Tammo Wallinga, universitair hoofddocent Rechtsgeschiedenis, nam de prijs namens hem in ontvangst.

Decaan Suzan Stoter blikte in haar toespraak, getiteld ‘met hart en ziel’, zowel even terug op 2017 als vooruit op het jaar 2018. De decaan benadrukte: ‘Een academische gemeenschap vorm je met elkaar, we kunnen van elkaar leren, elkaar vragen stellen, inzichten delen. Ik kan helaas niet iedereen vandaag noemen. Daarom nodig ik een paar mensen op het podium uit om te vertellen over hun hart voor de zaak, waarom ze graag bij Erasmus School of Law werken, wat hun drive is om door te zetten, ook in tijden waarin dat niet altijd gemakkelijk is.” Aan het woord kwamen: dr. Lieselot Bisschop (universitair docent Criminologie), mr. Raymond van Wingerden (Tutor Rechtsgeleerdheid) mr. Maikel van Wageningen (Tutor Rechtsgeleerdheid) en dr. Henk Bolk (manager HR).

De decaan sprak ook over haar eigen drive: ”Ik zal me voor ESL met hart en ziel inzetten: met de inhoud van de wetenschap op de eerste plaats. Allerlei ontwikkelingen en krachten die ons werk ambtelijk willen maken, of bedrijfsmatig of hiërarchisch, zal ik zoveel als ik kan weghouden van de wetenschap. Het belangrijkste voor mij is dat we samenwerken met hart en ziel aan onze mooie faculteit.”

De decaan sloot af met het onderstaande gedicht en wenste iedereen, mede namens vicedecaan prof. dr. Fabian Amtenbrink, een inspirerend en gezond 2018.

Het is onmogelijk", zei trots
"Het is riskant", zei ervaring
"Het is zinloos", zei het verstand
"Geef het een kans", fluisterde het hart

“Follow your heart, it is always where it should be.” / “Volg je hart, want dat klopt altijd.”

Impressiefoto's nieuwjaarsborrel 2018