Onderzoek naar studiemotivatie bij studenten aan universiteiten

Students Campus

Zowel voor studenten als onderwijsinstellingen is het belangrijk dat studenten gemotiveerd zijn voor hun studie. Een lage motivatie bij studenten kan leiden tot studievertraging of studie-uitval. Het is wenselijk dat studenten met motivatieproblemen tijdig kunnen worden gesignaleerd. Er is een vragenlijst ontwikkeld waarmee kenmerken die een rol kunnen spelen bij studiemotivatie onder studenten op Nederlandse hogescholen en universiteiten worden onderzocht. In het huidige onderzoek zal deze vragenlijst landelijk worden afgenomen onder studenten. De uitkomsten van het onderzoek dragen bij aan de verdere ontwikkeling van deze vragenlijst en kennis op het vlak van studiemotivatie van studenten in Nederland.

Deelname

Studenten van 18 jaar en ouder die ingeschreven staan aan een hogeschool of universiteit in Nederland worden uitgenodigd voor deelname aan dit onderzoek. Deelname omvat het eenmalig invullen van een online-vragenlijst in maximaal 20 minuten. De gegevens worden anoniem verwerkt. De uitkomsten van het onderzoek worden vermeld in een nieuwsbrief, waarvoor deelnemers en overige geïnteresseerden zich kunnen aanmelden.

De vragenlijst kan worden ingevuld via de volgende link:  Vragenlijst studiemotivatie

Werkt deze link niet? Plak deze URL dan in je browser: https://survey.socsci.ru.nl/index.php/737886/lang-nl 

Voor registratie wordt eenmalig naar je naam en e-mailadres gevraagd. Deze gegevens worden verder niet gebruikt. De resultaten worden anoniem verwerkt.

Bij vragen over het onderzoek kun je contact opnemen met drs. Sacha Geerlings: S.Geerlings@pwo.ru.nl of 06-27057464.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door:

Dr. Marjolijn van Weerdenburg, universitair hoofddocent Behavioral Science Institute

Dr. Lianne Hoogeveen, Programmadirecteur ECHA Specialist in Gifted Education

Drs. Sacha Geerlings, student ECHA Specialist in Gifted Education.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen