Oud-decaan prof. dr. C.J. (Kees) Rijnvos (87) overleden

Met leedwezen laat Erasmus School of Law weten dat op 12 april jl. onze oud-collega prof. dr. Kees Rijnvos op 87-jarige leeftijd is overleden. Hij was hoogleraar en oud-decaan van de juridische faculteit van de Erasmus Universiteit Rotterdam, voorloper van Erasmus School of Law.

Prof. Rijnvos werd op 1 januari 1975 hoogleraar in de algemene economie en openbare financiën aan onze faculteit. Zijn leerstoel had betrekking op Europese integratie en monetaire economie. Op 1 maart 1996 ging hij met emeritaat.

Ook op bestuurlijk vlak heeft prof. Rijnvos een belangrijke rol gespeeld. Van 1 januari 1983 tot 1 september 1986 was hij decaan van de juridische faculteit van de Erasmus Universiteit Rotterdam, voorloper van Erasmus School of Law. Prof. Rijnvos stond bekend als een informele, toegankelijke en daadkrachtige bestuurder, die veel voor onze faculteit heeft betekend. Van 1 september 1989 tot 1 september 1993 was hij rector magnificus van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Prof. Rijnvos promoveerde tweemaal: in 1970 in de economie (Tilburg University) en in 1988 in de filosofie (Erasmus Universiteit Rotterdam). Hij ontving voor zijn vele verdiensten twee keer een eredoctoraat: een van de Economische Universiteit te Bratislava (Slowakije, 1995) en een van de Universiteit van Boekarest (Roemenië, 1999).

Kees Rijnvos was weduwnaar van Käthe-Liese Rijnvos-Philippi.

Onze gedachten en ons medeleven gaan uit naar zijn (klein)kinderen, familie en vrienden