Parttime master Commercieel Privaatrecht van start

Nieuws

Eerder deze maand is Erasmus School of Law gestart met de parttime master Commercieel Privaatrecht. Het is de eerste deeltijdopleiding rechten op masterniveau binnen het privaatrecht. 18 personen nemen deel aan deze nieuwe opleiding.

Erasmus School of Law heeft het initiatief voor deze master genomen als antwoord op de vraag in de markt naar een juridische master die werkenden helpt bij de volgende stap in hun loopbaan. Het ontbreken van een mastertitel wordt door veel mensen die in sterk gereguleerde sectoren werken als een gemis ervaren. Voor deze professionals is een deeltijdopleiding vaak de enige optie om een universitaire studie te volgen..

De studie is in 1,5 jaar te voltooien met colleges op maandagmiddag tussen 16.00 - 20.00 uur. HBO-ers en academici (niet-juristen) kunnen deelnemen wanneer zij over relevante werkervaring beschikken en een voorbereidingsprogramma van 3 maanden met succes hebben afgerond. Dit voorbereidingsprogramma start december 2017; de daadwerkelijke masterstudie begint in april 2018.