Sectieleden Staats- en Bestuursrecht organiseren conferentie in China

Nieuws

Op 14 april jl organiseerde de Bijzondere Leerstoel Onderwijsrecht samen met de sectie Staats- en Bestuursrecht van Erasmus School of Law en de China University of Policial Science and Law (CUPL) in Beijing een conferentie over het de juridische regulering van het hoger onderwijs. De conferentie was georganiseerd door ESL-wetenschappers prof. mr. Pieter Huisman en mr. dr. Stefan Philipsen.

Tijdens de conferentie werd stilgestaan bij onderwerpen die in beide landen om aandacht vragen. Zaken die op de agenda stonden waren bijvoorbeeld het kwaliteitstoezicht op het hoger onderwijs en de academische vrijheid. De conferentie werd bezocht door een groot aantal prominente wetenschappers uit China, de Verenigde Staten, Australiƫ en Zuid-Afrika.

Twee dagen later werd in het verlengde van deze conferentie door Renmin University een rondetafelbijeenkomst belegd, met wetenschappers en beleidsmakers uit Beijing en omstreken over het basis- en het voortgezet onderwijs. Door de aanwezige leden de Rotterdamse sectie staats- en bestuursrecht werden rondom beide congresdagen verschillende gastcolleges verzorgd.