Studente Nikki Speklé slaagt summa cum laude voor Legal Theory & Socio-Legal Studies

Nikke Speklé

Mr.drs-studente Nikki Speklé is op 25 juli 2019 summa cum laude geslaagd voor haar master Legal Theory & Socio-Legal Studies. Om summa cum laude te kunnen slagen moet een student minimaal een zeven behalen voor tentamens en moet het gemiddelde eindcijfer minimaal een negen zijn.

Met haar resultaten heeft mr.drs.-studente Nikki Speklé voor een unicum gezorgd bij Erasmus School of Law. Zij is namelijk als eerste summa cum laude geslaagd met een gemiddeld cijfer van een 9.3 voor de nieuwe masteropleiding Legal Theory & Socio-Legal Studies. Voor haar masterscriptie ‘Enfranchising all affected interests: The case for a world federation’ en verdediging ontving zij van haar begeleiders prof. Wibren van der Burg en dr. Machteld Geuskens een 9.5 Het is haar tweede summa cum laude; ook bij haar master economie was zij hiermee afgestudeerd.

Wij feliciteren Nikki met deze bijzondere prestatie en wensen haar veel succes met haar veelbelovende toekomst!

Wat zijn de eisen om summa cum laude af te studeren?

Om summa cum laude of ‘met de hoogste lof’ af te studeren moet een student

• Een gewogen gemiddelde van eerstbehaalde resultaten (dus geen herkansingen) hebben van ten minste een negen;
  • Geen van de eerstbehaalde resultaten mogen onder een zeven zijn;
  • En een student moet ten minste een negen halen voor de eindscriptie

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam,
+31 10 408 12 16 of press@eur.nl