How to explain complex ideas in a simple way

MicroLab
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

In dit MicroLab leer je hoe je ingewikkelde onderwerpen op een heldere manier kunt uitleggen. Het vermogen om complexe concepten of ideeën duidelijk uit te leggen op een eenvoudige en begrijpelijke manier is essentieel voor effectief lesgeven. Tijdens het lesgeven zullen studenten je misschien vragen om iets nog eens uit te leggen, alternatieve voorbeelden te geven of wellicht zie je de verwarring in hun gezicht. Als docent wil je natuurlijk dat iedereen in de les je uitleg kan volgen.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Startdatum
donderdag 4 jul 2024
Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Engels
Instructievorm
Offline

Wat ga je bereiken?

• Kies de juiste aanpak die past bij je inhoud.
  • Stem je uitleg af op het niveau van je publiek.
  • Maak analogieën die je verhaal versterken.
  • Gebruik dubbele coderingsprincipes voor een presentatie die blijft hangen.

Startdatums

• donderdag 28 mrt 2024

Tijd: 9:30 - 12:30
    Apply
  • donderdag 4 jul 2024

Tijd: 9:30 - 12:30 Education Lab | ☀️ MicroLab Summer Festival ☀️
    Apply

Dit MicroLab biedt inspiratie en ideeën voor docenten die worstelen met het toegankelijk maken van complexe inhoud voor hun studenten. Hiervoor geven we je de tools om te schitteren als je college geeft: niet meer hardop je slides voorlezen of een groep verwarde studenten voor je hebben. Je leert de juiste aanpak te kiezen die past bij je inhoud en je publiek en je leert hoe je je PowerPoint kunt verbeteren op een manier die je lezing (chunks) ondersteunt.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Voor vragen rondom dit MicroLab en registratie, neem contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

BTW
Niet van toepassing
Startdatum
donderdag 4 jul 2024
Inschrijfdeadline

De deadline voor aanmelden is twee weken voordat het MicroLab plaatsvindt. Als aanmelden niet meer mogelijk is, neem dan contact op met training@risbo.eur.nl om te zien of er nog plek is.

Tijdsduur
3 uren