FCast™ Marketing Cockpit
In één oogopslag de marketingstrategie bepalen

FCast™ Marketing Cockpit

Met behulp van de voorspelapplicatie FCast™ worden accurate voorspellingen van de afzet gevonden. Daarbij wordt onder andere rekening gehouden met seizoenspatronen, het weer, en historische verkopen. Maar ook met het effect van marketingacties en kortingen. FCast™ geeft al een historisch effect van marketingacties, maar wat zouden vergelijkbare acties in de toekomst betekenen van afzet, omzet en winst?

De FCast™ Marketing Cockpit voegt aan FCast™ een overzicht toe van de effecten van marketingacties. In één oogopslag kan zo worden bekeken welke acties of combinaties van acties in de nabije toekomst van nut zijn. Het effect van een actie hangt namelijk op ingewikkelde wijze samen met andere karakteristieken als seizoen, weer en acties van concurrenten. De Marketing Cockpit laat op voorhand zien dat de planning van acties een wezenlijk verschil kan maken.

forecasting

De FCast™ Marketing Cockpit helpt om:

  • toekomstige effecten van marketingacties te herkennen
  • inzicht te krijgen in vertraagde effecten van marketingacties
  • beslissingen te nemen over de inzet van marketing gebaseerd op verwachte winst

Zo zorgt de Marketing Cockpit voor data-gedreven beslissingen die de organisatie kunnen helpen om de juiste (winstgevende) marketingstrategie te bepalen.

Neem een kijkje in de FCast™ Marketing Planner

Lees meer

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie?

E-mailadres
Telefoon
010 - 408 11 68