Alumnibijeenkomst Criminologie

donderdag 17 jan 2019, 19:00 - 22:00

Forumzaal, vierde verdieping, Sanders Building (voormalig L-gebouw)

Voeg toe aan agenda
Sweetie 2.0
Bron: Terre des Hommes - Sweetie 2.0 project
Terre Des Hommes

Op 17 januari 2019 organiseert de sectie Criminologie van Erasmus School of Law een alumnibijeenkomst voor alumni van de bachelor en master Criminologie.

Grensverleggende criminologie

Met welke actuele en vernieuwende onderwerpen houden onze criminologen en alumni zich zoal bezig? We praten je bij met drie korte, interactieve lezingen:

• In de meeste landen is orgaanhandel illegaal, maar er valt veel te zeggen voor legalisering. Immers, wat van jou is, kun je verkopen. We praten erover met alumnus en onderzoeker Frederike Ambagtsheer.
  • Op elke moment van de dag zijn naar schatting 750.000 mensen over de hele wereld op zoek naar webcamseks met kinderen. Alumnus en criminologiedocent Manon Kleijn vertelt over Sweetie 2.0, een aanpak om een van de meest hardnekkige industrieën ter wereld de kop in te drukken.
  • Volgens sommigen wordt Europa de laatste jaren overspoeld door gelukszoekers. Maar lang niet iedereen wil naar Europa komen. Hoogleraar Richard Staring legt uit waarom zoveel Syriërs de reis naar Europa niet maken.

Na de lezingen is er gelegenheid bij te praten tijdens een borrel met muziek.